תל אביב בשישי ללא-תל אביביות

שנה, כמעט שנה חלפה מאז הייתי לאחרונה בתל אביב. ולא, אצל החמים בעבר הירקון זה לא נחשב. לא הלכתי ברחובותיה, לא נשמתי את ריח מאפיה ולא ישבתי בבית קפיה. דיווחו לי שגם תל אביב לא הייתה בתל אביב השנה. שהיא הייתה סגורה ועצובה, ריקה ונטושה בסגרים ובהגבלות. הרמת גנית הטרייה, אקס תל אביב גם, נענתה לתחינתי לפתוח את עונת סוף הקורונה באופטימיות זהירה ובאווירה אורבנית.

חנינו בכיכר גבעון ונפלנו על שוק העתיקות, זה שהיה פעם בכיכר דיזנגוף והועבר לכאן, בהצלחה מסחררת. הוייב הוא של שוק פשפשים, נגיד אפילו שוק אלברט היין באמסטרדם, שיש בו גם מקום לזוז וגם אווירה של לרבוץ ולהתחרדן בשמש. ירדנו ברחוב הארבעה עד הסינמטק וניסינו את מזלנו בתחילת אבן גבירול. שעת הצהריים הייתה גבולית ובדיוק בפתיחה היה מקום לשתיים ב"האחים", שזה מוסד שתמיד שמעתי עליו אבל מעולם לא אכלתי בו.

ספאייח תרד תורכי וגבינת המאירי עם יוגורט

המלצרית באמת שאלה אותנו אם היינו אצלהם פעם ואז התפלאה מאוד שלא. אתן מתל אביב? יאללה תבזקי מלח גס בכמות נדיבה ותחדירי אותו פנימה עם סכין חדה! "אנחנו פה כבר תשע שנים", היא אומרת. צודקת אז הנה באנו. מה יש לכם להציע?

ה"אחים" היא מסעדה ישראלית-ערבית-דרוזית טובה, רק במסעדת שף. זה לכאורה פשוט אבל לא מספיק נפוץ. הטעמים הכי מקומיים של חומוס מסבחה, טלה, צנוברים, עגבניות טריות, חצילים, זיתים, גבינת המאירי ופיתות בשלל מופעים. את הטעמים תזהו גם מתוך שינה, ההבדל הוא שלא זורקים פפריקה חריפה על שיפוד אלא מתבלים אותו יפה יפה עם סומק פוטוגני. את הבצל מקרמלים ועל השקדים החצויים, העשבים הטריים ומטבלי היוגורט והטחינה לא חוסכים. כל מה שיש למטבח הים-תיכוני פינת המידל-איסט להציע יש באחים. יש הרבה בשר ודגים כשם שיש מנות צמחוניות עם השראה.

חלקנו שני ספאייח (הייתי קוראת לו עראייס אבל גם על עראייס שמעתי אולי לפני חמש שנים) אז "פיתה צלויה ממולאת" – אחת עם שילוב של עגל-טלה-טחינה-צנובר והשני עם תרד תורכי, גבינת המאירי ויוגורט כבשים. המשכנו עם עוד מנה צמחונית – המסאח'ן כרובית שהונח על סאלוף (בסגנון פיתה דרוזית) והופ עשינו ארוחה משלוש מנות חלוקה. יש גם מלא צלוחיות קטנות ב 17 ש"ח ועוד הרבה לטעום. יש קוקטיילים חביבים, מבוססי עראק או קמפרי מריר. אני מתה לנסות את הכבד הקצוץ שלהם עם חלת וויז'ניץ. יש גם קינוחים עם השפעה מקומית כמו מלאבי ומילקי אבל אנחנו הלכנו על הקינוח שתמיד נזמין יחד – טארט לימון על בצק פריך עם שמנת מתוקה בצד. גם הקפה שלהם (בכוס זכוכית בינונית) לא רע בכלל. המקום פתוח רק לישיבה בחוץ כרגע, בתקופה הזו של השנה דרושה עדיין עליונית כי רוח נושבת מתחת לעמודי אבן גבירול. אם זו הייתה עונה רגילה בטח היו כאן עדיין סגירות חורף אבל זו לא הייתה שנה רגילה בשום מובן. זה עדיין נראה לי מוזר לשבת ושיגישו לי אוכל, ייקחו הזמנה, ישאלו אם לפנות. כמעט שכחתי איך זה.

בכל מקרה מומלץ להזמין מקום מראש. "האחים" היא מסעדה מבוקשת עם מחירים לגמרי ממוצעים וחומרי גלם טובים. שווה לשלב אותה בצהרי שישי עם כיכר גבעון או בכיוון השני עם כיכר הבימה, שדרות בן ציון ועד לסנטר. בכל מקרה שישי זה היום של החוצנים שבאים מחוץ לעיר להרוס למקומיים ולגנוב להם את החניה. ואגב חניה, בשישי חניון גבעון זה יעלה 15 ש"ח ויש שמועות שיש חניונים בסביבה שגובים גם 10 שקלים. מחירים של פריפריה.

האחים – אבן גבירול 12 ימי שישי 12:00-24:00 טלפון 03-6917171

שוק הוינטג' בגבעון – חשמונאים 99 ימי שישי 08:00-15:00

עוד מומלץ באיזור:

סינמטק תל אביב חזר לפעילות בכפוף לתו הירוק – רחוב הארבעה 5

גלידת בוזה – החשמונאים 91 ימי שישי 11:00-24:00

המסעדה הטבעונית הכי טובה בארץ בפער גדול 416 ברחוב הארבעה מספר 16 פתוחה משעה 12:00

שיהיה שישי שמח!

מסאח'ן כרובית

2 תגובות

  1. האמת שהייתי אצל ה"אחים" בבראנצ' לפני כמה שנים ולא עפתי… (אם כי אני מודה הקינוחים היו הhigh light באותה ארוחה)
    לצהריים לא יצא לי להגיע אליהם…

    Liked by 1 person

    • האמת שרצינו סוג של בראנץ' אבל כנראה עוד לא פתחו על מלא, כמו כל המסעדות שמגייסות עדיין צוות. אם את אומרת שיצא לנו טוב לא נתווכח.

      אהבתי

כתיבת תגובה